متاسفانه شاهد وقوع اتفاقتی در کشورمون هستیم که در نوع خودش در جهان بی نظیر هستن . شاهد اعمال زشت و زننده ای از برخی از افراد هستیم که قبول اون برای همه ما غیر ممکن هست. چندی پیش اخباری پخش شد که پزشکی پس از بیهوش کردن بیماران به اونها تجاوز می کرده و دهها مورد از این دست که نشان از سقوط اخلاق در جامعه می باشد.

بخیه صورت کودک

 اتفاقی که همه هم میهنان عزیزمون را به خشم آورد، رفتار غیر انسانی کادر درمانی یکی از بیمارستانهای بزرگ کشور بود که در عین ناباوری و بخاطر عدم توان پرداخت هزینه درمان و عمل بخیه انجام شده بر روی گونه دختربچه، بخیه های انجام شده رو پاره کردن و کودکآسیب دیده رو همراه با خونریزی، روانه منزل کردن


تخلف و رفتار غیر انسانی در هر صنفی وجود دارد، همان گونه که درصد کمی از کادر درمان نیز از این قاعده مستثنا نیستند. تازه ترین خبرها حاکی است پزشک و پرستار بیمارستانی در خمینی شهر به علت ممانعت از درمان کودکی چهار ساله و رفتاری غیر انسانی ،تا صدور حکم قطعی از اشتغال در مراکز درمانی ممنوع شدند.

خبر این است؛کادر درمان بیمارستان اشرفی اصفهانی خمینی شهر از توابع استان اصفهان ، به دلیل عدم بضاعت مالی بخیه چانه کودک چهار ساله را دوختند و شکافتند و او را با چانه شکافته شده و خونین روانه خانه کردند .
بر اساس گزارشی که از شبکه اصفهان پخش شد، پرونده پزشک، پرستار، سوپروایزر و مسئول شیفت اورژانس بیمارستان به مراجع قضایی ارسال شده است.


همچنین بر اساس این گزارش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بابت این رخداد تلخ از مردم عذر خواهی کرده و مداوای چانه «صدرا زاهدپور» کودک چهار ساله را تحت نظارت جراحان پلاستیک آغازنموده است.
این گزارش می افزاید: مادر صدرا پرستار سالمندان و پدرش راننده تاکسی است.


برخورد شدید با متخلفانباز کردن بخیه صورت کودک

خبرگزاری صدا وسیما هم گزارش داد، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خبر را تایید کرده و گفته است: دختری چهارساله هفته گذشته به دلیل پارگی ناحیه چانه به اورژانس بیمارستان اشرفی اصفهانی در خمینی شهر مراجعه و کادر حاضر به صورت سرپایی چانه مصدوم را بخیه می کنند.

باید در پرانتز اشاره کنیم که ما از این دست جریمه ها زیاد دیدیم همینکه آبها از آسیاب بیوفتند، دوباره همین پزشک مشغول به کار خود خواهد شد و در جای دیگر و زمان دیگری و بدتر از قبل به انجام چنین اعمال و رفتاری مشغول خواهد شد.

دکتر حمید رضا طلوعی افزود: مادر بیمار توانایی پرداخت هزینه ۱۵۰ هزار تومانی درمان را برای ترخیص نداشت که با دستور مسوول کادر پزشکی، پرستار بخیه ها ی دختر چهار ساله را کشیده و بیمار با خونریزی و پار گی چانه از بیمارستان خارج می شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: در این حادثه تاسف بار ، منشور حقوقی بیمار از سوی تیم پزشکی رعایت نشده است.
وی با بیان اینکه پس از این اتفاق تدابیر لازم برای ترمیم مجدد چانه بیمار در نظر گرفته شد، افزود : پزشک و پرستار مربوطه تا صدور حکم قطعی از اشتغال در مراکز درمانی ممنوع شدند.


وی افزود : دیگر اعضای کادر درمانی به هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری دانشگاه علوم پزشکی معرفی شدند .
بر اساس منشور حقوق بیمار که در سایت وزارت بهداشت منتشر شده ، چنین رفتاری خلاف قانون و شان انسانی است و بی تردید وجود چنین تخلف هایی نافی تلاش هایی که کادر درمان اعم از پزشکان و پرستاران برای درمان بیماران می کشند نیست.
بخشی از منشور حقوق بیماران را به منظور آگاهی خوانندگان باز نشر می کنیم.


حقوق بیماران
۱-دریافت مطلوب خدمات سلامت حق بیمار است.
-ارائه خدمات سلامت باید:
۱-۱)شایسته شان و منزلت انسان و با احترام به ارزش‌ها، اعتقادات فرهنگی و مذهبی باشد .
۲-۱)بر پایه‌ی صداقت، انصاف،ادب و همراه با مهربانی باشد .
۳-۱)فارغ از هرگونه تبعیض از جمله قومی، فرهنگی، مذهبی، نوع بیماری و جنسیتی باشد .
۴-۱)بر اساس دانش روز باشد .
۵-۱)مبتنی بر برتری منافع بیمار باشد .
۶-۱)در مورد توزیع منابع سلامت مبتنی بر عدالت و اولویت های درمانی بیماران‌ باشد .
۷-۱)مبتنی بر هماهنگی ارکان مراقبت اعم از پیشگیری، تشخیص، درمان و توانبخشی باشد .
۸-۱)به همراه تامین کلیه امکانات رفاهی پایه و ضروری و به دور از تحمیل درد و رنج و محدودیت‌های غیرضروری باشد .
۹-۱)توجه ویژه‌ای به حقوق گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه از جمله کودکان،زنان باردار، سالمندان، بیماران روانی، زندانیان، معلولان ذهنی و جسمی و افراد بدون سرپرست داشته باشد .
۱۰-۱)در سریع‌ترین زمان ممکن و با احترام به وقت بیمار باشد.
۱۱-۱)با در نظر گرفتن متغیرهایی چون زبان، سن و جنس گیرندگان خدمت باشد .
۱۲-۱)در مراقبت‌های ضروری و فوری (اورژانس)، بدون توجه به تأمین هزینه‌ی آن صورت گیرد. در موارد غیرفوری(الکتیو) بر اساس ضوابط تعریف شده باشد .


متاسفانه این حقوق تنها بر روی کاغذ حقوق بیمار محسوب می شوند و در عمل، هیچ اهمیتی به آن داده نمی شود . حتما در خاطر شما هست که مدتی پیش، در یکی از بیمارستانهای کشور و بخاطر عدم توان پرداخت هزینه بیمارستان از سوی بیماران، مدیریت بیمارستان دستور داده بودند تا بیماران را با آمبولانس به بزرگراه دورافتاده ای برده و درهمانجا رها کنند. در صورتی که با متخلفین آن حادثه برخورد قاطعی صورت می گرفت، ما دیگر شاهد رخ دادن چنین اتفاقاتی نمی بودیم ولی چیزی که بوضوح روشن است اینست که چنین اتفاقتی در آینده بارها و بارها نیز اتفاق خواهد افتاد چرا که بخاطر زدو بندهای موجود در پشت پرده، و اعمال نفوذ رئیسان بیمارستانها، متخلف واقعی که خود آنها هستند، هیچگاه جریمه و یا توبیخ نمی شوند..

واقعا یک انسان چقدر باید وحشی باشه تا بتونه چنین کاری با این کودک بکنه؟

جدا که گذشت اون زمانی که پزشکان افراد بی بضاعت رو رایگان مداوا می کردند
پزشکان جزو طبقه متوسط به بالای کشور هستند اما متاسفانه بسیاری از اونها بشدت پول پرست بوده و با وجودی که درآمدهای میلیونی دارند، از ریالی نمی تونن گذشت کنن.

آیا نظر شما غیر از این است؟