لیلا حاتمی بازیگر خوب و خوش  اخلاق کشورمان در جدیدترین مصاحبه اش در مورد بازی در فیلم " رگ خواب " رفتاری نامناسب با خبرنگاران داشت و به سوالات با حالتی منتقدانه پاسخ می داد .  لیلا حاتمی که در  فیلم سینمایی" رگ خواب "  به کارگردانی حمید نعمت‌الله ایفای نقش داشته است در مصاحبه ای در روز سوم اسفند ماه با نمایندگان چند رسانه در مورد این فیلم شرکت کرد .  وی با بیان این که  خبرنگاران سوال می پرسند ولی چیز دیگری می نویسند به سوالاتشان پاسخ داد . در ادامه این مصاخبه را باهم می خوانیم .

 

لیلا حاتمی



این سوالات از سوی خبرنگاران چهار رسانه مطرح شد که شرح این گفتگو را در زیر می‌خوانید:


این فیلم تجربه دوم شما بعد از فیلم سینمایی " بی پولی "  با حمید نعمت الله است. به نظر می رسد " رگ خواب " شخصیت محور و قصه یک زن است. در مورد تفاوت این دو کار توضیح دهید و کمی هم در مورد فضای فیلمنامه کار جدیدتان که با عنوان " رگ خواب " بگویید؛ فیلمی که قبلا " مینا "  نام داشت.


من در مورد این واقعا چه بگویم؟ این سوال است به نظر شما؟ من گزارشگرم؟ مگر داستان فیلم را ننوشتند؟ داستان آن فیلم هم هست تفاوتش را هم خودتان نمی‌توانید پیدا کنید؟ من باید بگویم؟ خلاصه هر دو داستان را دارید اختلافش را هم خیلی راحت خودتان می توانید پیدا کنید. نه؟


به عنوان پاسخ شما همین را منتشر کنیم؟


بله. پاسخ من همین است که از دهانم در می‌آید.


در وهله اول که این فیلمنامه به شما پیشنهاد شد به عنوان بازیگر چه جذابیتی داشت و فکر می کردید چه ویژگی هایی دارد که پذیرفتید در این فیلم بازی کنید؟


من به کار آقای نعمت‌الله خیلی علاقمندم و همیشه مشتاق همکاری هستم با ایشان. در مورد این فیلمنامه هم نقش بسیار قشنگی بود و برایم واضح بود که مایلم با ایشان همکاری کنم.


 از ابتدا قرار بود شما در این فیلم حضور داشته باشید؟ ممکن بود که برخی ویژگی های نقش را بر اساس شما نوشته باشند؟ چون گاهی اوقات برخی کارگردانان از ابتدا بازیگر را انتخاب می کنند و …


از ابتدا به نظر شما یعنی چه؟ یعنی از ابتدایی که من وجود داشتم؟ به نظر شما از قبل از خودم می دانم چه خبر است؟ به نظر شما من نوشتم و نگارش کردم؟ این سوال را نباید از من بپرسید. من از جایی خبر دارم که گفتند الو سلام. ما می‌خواهیم فیلم بسازیم این هم سناریو.


شما پیش‌فرض هایی از خود آقای نعمت الله به عنوان کارگردان داشتید.


نه من پیش‌فرض نمی کنم که چه کسی چه کار کرده است.


ما امروز هرچه بپرسیم شما عصبانی می شوید.


چون سوالی را که از یکی دیگر باید بپرسید از من می پرسید. من از حرکات نابجا عصبانی می شوم نه در مورد خودم در مورد هر کس. ببخشید. آدم باید سوال جالب و مربوط به طرف بپرسد. الان شما از من می پرسید از ابتدا که آقای نعمت الله این را می نوشت قرار بود تو باشی؟ من چه می دانم.


گفتیم شاید با شما صحبت کرده باشند و گفته باشند طرحی داریم و …


اگر شما کمی تحقیق کرده باشید متوجه می شوید آقای نعمت الله اصلا این سناریو را ننوشتند.


می دانم نویسنده خانم بیات است.


بنابراین فکر می کنم جواب سوال تان را گرفتید.


نمود بیرونی نقشی را که بازی می کنید چقدر در جامعه دیدید؟ ما می دانیم یک زنی هست که در رابطه با مردی دچار اضمحلال می شود. در جامعه و اطرافیان این زن‌ها را چقدر دیدید و از شخصیت شان چقدر الهام گرفتید؟


به نظرم کاملا یک ماجرای آشنایی است.


از آن اتفاقاتی که در جامعه ما زیاد رخ می دهد؟


من به جامعه خودمان و بقیه جوامع فکر نمی کنم به نظرم یک مساله طبیعی و خیلی آشناست مثل غذا خوردن و همه چیزهای عادی است.


برداشتی که من از خلاصه داستان یک خطی داشتم این است که یک شخصیت منفی می بینیم.


شخصیت منفی درباره چه کسی؟


ما در خلاصه داستان می خوانیم زنی در روابط با دیگران دچار اضمحلال می شود.


چه کسی منفی است؟


زن.


اضمحلال یعنی حالت خراب شود. شما سرما می خورید و غش می کنید منفی است؟ به نظر من جمله این معنی را نمی دهد. دچار اضمحلال شدن یعنی ناموفق، شکست خورده، یعنی از هم فرومی پاشد.


یا قربانی؟


نه به معنی قربانی نیست. اول فارسی تان را خوب کنید بعد هشت تا بلندگو بگذارید در دهان من.


اگر حوصله ندارید مزاحم نمی شویم.


حوصله دارم. من نمی فهمم شما چه می گویید. شما چیزهای فرامتن را با متن قاطی می کنید. می خواهید سوال کنید سوال تان را بکنید برایتان مهم است که من حوصله دارم یا حوصله ندارم؟ حوصله که معلوم است ندارم چون از اول گفتم دوست ندارم مصاحبه کنم.


باشد ممنون.


چرا؟ حالا که آلوده کردید و من را له کردید؟ حالا ممنونین؟ ادامه دهید.


ما بیشتر از یک جمله از این فیلم نمی دانیم و در حد سه چهار ساعت از فضای فیلم مطلع شدیم.


الان سوال تان چیست؟


می خواهیم بدانیم خانم لیلا حاتمی برداشتش از نقشی که ایفا می کند چیست؟


به شما گفتم به نظر من بسیار آدم آشنایی است که همه جا هست. مربوط به جای خاصی هم نمی شود و یک چیز طبیعی است و برای من آشناست. جوابم را دادم. درست است؟ شما دوباره سوال کردید؟ سوال تان چه بود؟


فضای منفی و بحث اضمحلال و روابط…؟


شما گفتید نقش منفی. نه نقش منفی در این داستان از نظر من وجود ندارد.



کلاه فرنگی


جدیدترین ها

بهترین پوزیشن های برقراری رابطه جنسی

کشف موجود بنجامین باتن

بهترین روش های افزایش ممبر کانال تلگرام

درمان خود ارضایی یا جلق زدن

تجاوز وحشیانه شش مرد به دختر جوان + عکس

;کلاه برداری از علی صادقی