پایان نامه بررسی میزان مسئولیت پذیری دانش آموزان

پایان نامه بررسی میزان مسئولیت پذیری دانش آموزان

پایان نامه بی نظیر بررسی میزان مسئولیت پذیری داش آموزان که توسط استاد محمدرضا فرزین تهیه شده است بی شک به عنوان یک سند پژوهشی دقیق و قابل استناد می باشد که با استفاده از بهترین منابع دانشگاهی و کتب مطرح داخلی و خارجی تهیه شده است پایان نامه بررسی میزان مسئولیت پذیری دانش آموزان ارائه شده در این فروشگاه با تضمین کیفیت و نگارش دقیق و با قیمت مناسب ر اختیار شما دانشجویان و محققین محترم قرار می گیرد.

این پایان نامه در 120 صفحه word شامل 5 فصل که به صورت مبسوط به موضع بررسی میزان مسئولیت پذیری دانش آموزان پرداخته و با نگارشی بسیار روان و حرفه ای تهیه شده است پایان نامه ” بررسی میزان مسئولیت پذیری دانش اموزان” ارائه شده در این وبسایت، به عنوان یک تحقیق و پایان نامه بسیارحرفه ای و با استفاده از منابع مهم و قابل استناد دانشگهای توسط استاد جامعه شناس محمدرضا فرزین تهیه شده است این پایان نامه به عنوان یک پژوهش بسیار ارزشمند به تمام زوایای پیدا و پنهان شخصیت دانش اموزان در میزان مسئولیت پذیری آنها در اجتماع پرداخته است برای تهیه این پایان نامه زمان بسیار زیادی صرف شده و از بهترین منابع مهم دانشگاهی و کتب مطرح در این زمینه استفاده شده است بی شک پایان نامه فوق، از کیفیت بسیار عالی در نگارش متون بدون داشتن غلط املایی، صفحه بندی دقیق بررسی دقیق و مبسوط موضوع مورد بحث برخوردار است.

دانلود پایان نامه بررسی میزان مسئولیت پذیری دانش آموزان

مشخصات و توضیحات

« فصل اول »  
index  تعاریف و مفاهیم  
index  مقدمه 
index  آغاز زندگی اجتماعی کودک  
index  مهمترین مراحل تحول شخصیت اجتماعی کودکان از نظر مید :  
index  جامعه پذیری   ۶
index عوامل یا کارگزاران جامعه پذیری  
index  عوامل دیگر  
index  هدفهای جامعه پذیری  
index  اجتماعی شدن  
index  پاسخ به این سؤال که آیا انسان اجتماعی است؟  
index  گونه های اجتماعی شدن  
index  تأثیر هنجار ها بر اجتماعی شدن فرد  
index  اهداف اجتماعی شدن  
index  عوامل اجتماعی شدن  
index  خانو اده  
index  روابط همالان  
index  مدارس  
index  رسانه های همگانی  
index  سایر عوامل اجتماعی شدن  
index  باز اجتماعی شدن  
index  روشهای پرورش مسئولیت پذیری و رشد عزت نفس  

« فصل دوم »  
index  چهارچوب عملی تحقیق  
index  موضوع تحقیق  
index  اهداف تحقیق  
index  هدف کلی  
index  هدف جزئی  
index  طرح مسئله تحقیق  
index  فرضیات 
index  تعاریف و مفاهیم  
index  پیشینه تحقیق  
index  « فصل سوم » 
index توصیف یافته های آماری  

« فصل چهارم »  
index  تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون فرضیات 

« فصل پنجم »  
index  ضمائم  
index  نتیجه گیری  
index  محدودیت ها  
index  منابع و مأخذ  
index  منابع و مأخذ

دانش-آموزان

منابع و مآخذ هایی که برای تهیه پایان نامه بررسی میزان مسئولیت پذیری دانش آموزان از آنها استفاده شده است.استاد جامعه شناس محمدرضا فرزین در تهیه و نگارش این پایان نامه ارزشمند، از هیچ تلاشی فروگذار نبوده و برای تهیه آن از کتاب ها و مقالات داخلی و خارجی استفاده کرده است زمان زیادی صرف گرداموری و نگارش این پایان نامه شده است تا یک اثر قابل استاد و ارزشمند ارائه شود در ذیل به منابعی که در تهیه پایان نامه ” بررسی میزان مسئولیت پذیری دانش آموزان ” بکار گرفته شده است اشاره می شود. امید است این پایان نامه برای شما محقق و دانشجوی گرامی مفید واقع شود.

 ۱- آنتونی گیدنز ، جامعه شناسی . صبوری ، منوچهر . چاپ مهدی – چاپ هشتم .

۲- بروس کوئن ، مبانی جامعه شناسی . توسلی ،غلام عباس . فاضل ، رضا.

۳- جورج ریترز ، نظریه جامعه شناسی در دوران معاصر . ثلاثی ، محسن .

۴- علاقه بند ، علی . جامعه شناسی آموزش و پرورش . نشر روان . نوبت ۲۷ ، تابستان ۱۳۸۰

۵- قرائی مقدم ، امان ا… . مبانی جامعه شناسی . انتشارات مجد . چاپ اول ، تابستان ۱۳۷۴

۶- گلابی ، سیاوش . اصول و مبانی جامعه شناسی ، چاپ نهم ، ۱۳۷۸

۷- منصور فر ،کریم . آمار در علوم اجتماعی.انتشارات دانشگاه پیام نور . چاپ اول ،۱۳۷۲

۸- محسنی ، منوچهر . جامعه شناسی عمومی .

۹- یان رابرتسون . درآمدی بر جامعه ( با تأکید بر نظریه های کارکرد گرایی ، ستیز ، و کنش نمادین ) بهروان ، حسین . مؤسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی . ۱۳۷۲
پایان نامه ها

۱- موضوع  : بررسی نقش معلمین در اجتماعی شدن دانش آموزان دختر مقطع ابتدایی شهر نیشابور . محقق : مریم افشاریان فر . زمستان ۸۲

۲ – موضوع : بررسی و مقایسه میزان عزت نفس دانش آموزان عضو تشکیلات دانش آموزی فرزانگان با دانش آموزان عادی مدارس راهنمایی دخترانه شهرستان نیشابور .تهیه و تدوین : بتول لگزیان . سال ۷۹- ۷۸  استاد راهنما : محمد علی جلایر
مجلات

۱- بصیرت ، فصلنامه علمی – تحقیقی – اجتماعی تابستان ۱۳۸۴

۲- پیوند ، نشریه ماهانه آموزشی – تربیتی . تابستان ۱۳۸۴

۳- پیوند ، نشریه ماهانه آموزشی – تربیتی . دی ۱۳۸۴

پایان نامه بررسی میزان مسئولیت پذیری دانش آموزان

مقدمه

امروز جامعه در حال پیشرفت، نیازمند افرادی مسئول و خودکفا است و آموزش مسئولیت پذیری به کودکان نیازمند جوی خاص در خانه و مدرسه است آموزش مسئولیت پذیری در افراد باید از سنین پایین آغاز شده تا به شکل گیری شخصیت مسئولیت پذیر در کودکان کمک کند.

برای اینکه کودکان و دانش آموزان با مفهوم مسئولیت پذیری آشنا شوند، بایستی شرایطی فراهم کرد تا کودکان و نوجوانان، ابزارهای نگرش و ارزشیابی پیدا کنند تا به کمک آنها بتوانند بهتر تصمیم گیری کنند. تصمیماتی که آنان را در این دنیای پیچیده به سوی زندگی بارور و رضایت بخش رهنمون کند. انسانهای امروز بیش از بیش نیازمند پذیرش مسئولیت برای زندگی و سرنوشت خود هستند و این امر میسر نمی شود مگر اینکه مبنای آموزش و پرورش آنها مبتنی بر افزایش درک کودکان و نوجوانان در مورد نقش خود آنها به تعیین سرنوشت و ساخت کیفیت زندگیشان باشد و برای رسیدن به این اهداف، سعی و کوشش و برنامه ریزی دقیق لازم است.
آغاز زندگی اجتماعی کودک

دانلود پایان نامه بررسی میئولیت پذیری دانش آموزان

همانطور که می دانیم انسان اجتماعی متولد شده و از زمانی که کودک به مادرش مهر می ورزد و یا به دیگران احساس عشق  ، حد و یا دشمنی می کند ، اجتماعی است . روان شناسان تربیت اولیه را در شکل گیری شخصیت کودک بسیار مؤثر دانسته اند دانشمندان معتقدند که مهمترین سالها در شکل گیری شخصیت کودک سنین یک تا 5 سال می باشد در صورتی که در این سنین کودک از تربیت مناسبی بهره برده باشد، در سنین دانش آموزی براحتی می تواند با واژه مسئولیت پذیری کنار بیاید و ان را درک کند.

فروید اولین کسی که نقش نخستین تربیت را در تشکیل شخصیت کودک عنوان کرد ، و جامعه شناسان را بر آن داشت تا از این دریچه به افراد و گذشته آنان بنگرند و به تحصیل آن بپردازند . چرا که شخصیت هر فرد از ترکیب دو زمینه فطری و اکتسابی صورت می پذیرد . بدین معنا که بعضی از خصوصیات زمینه وراث و ژنتیکی دارند و برخی از آنها اکتسابی است. رفع نیازهای زیستی نوزاد و گرفتن پستان مادر و مکیدن و شیرخوردن، خوابیدن و نظایر آن، به طور غریزی و بدون آموزش صورت می پذیرد. ولی در زمان اندک، زمانی که کودک دست خود را برای گرفتن اشیاء ( خوب یا بد ، خطرناک و یا بی خطر ) دراز می کند، وقتی که سراپا ایستاده آهنگ راه رفتن می کند، آموزش و پرورش اهمیّت و ضرورت خود را می نمایاند، در این موقع است که مرحله ی یادگیری کودک آغاز می گردد. اساس یادگیری اجتماعی کودک که با مشکلات آموزشی نیز توأم است. از وقتی شروع می شود که با« دیگری »مواجه می گردد.یعنی اولین برخورد وی با افراد غیر از والدینش، یا افرادی چون خودش که تا کنون در ذهن و تصورش نبوده است.

او نه پدر و مادرش است و نه اسباب بازی، بلکه او« دیگری » و بیگانه است. کودک در نخستین برخورد و با این« دیگری » اولین نیاز اجتماعی شدن را درک می کند . و با این احساس « زندگی اجتماعی » وی آغاز می گردد. در برابر این وضع جدید مبهوت و سرگردان می شود. نمی داند چه بکند و چه واکنشی از خود نشان دهد. بخندد ، گریه کند ، سازش نماید و یا تسلیم شود. احساس نیاز اجتماعی از طرفی در« خویشتن خود » و از طرف دیگر، کشمکش درونی ایجاد می کند و، واکنش پناه بردن به مادر را در وی می آفریند. کودک تا چهار سالگی در مرحله سرگردانی و تزلزل تصمیم قرار دارد. تسلط بر دیگران را با همکاری با دیگران و شیر را با سازش در هم می آمیزد. چرا که هنوز یادگیری انجام نشده و تجربه اجتماعی را کسب نکرده است او باید بعضی از بازتاب های اجتماعی را که بکارگیری آنها لازمه زندگی اجتماعی است، و نیز اصول و قواعد رفتارهای لازم و مورد قبول اجتماع را از طریق خانواده و بعضی از نهادها بیاموزد.

در این صورت که فرد با حفظ خویشتن خود شخص اجتماعی می شود و با جامعه و محیط اجتماعی خود روابط پیدا می کند این یادگیری اجتماعی به تدریج تا ۹ سالگی صورت می پذیرد و ادامه می یابد .
مهمترین مراحل تحول شخصیت اجتماعی کودکان از نظر مید :

به عقیده مید کودک طی دو مرحله شخصیت اجتماعی و خودش شکل می گیرد که عبارتند از مرحله نمایشی و مرحله بازی . کودک در مرحله نمایش نقشهای آدمهایی که برایش مهمند ، مانند پدر ، مادر ، برادر ، یا خواهر را یاد می گیرد و از این طریق نقشهای متنوعی را به نمایش می گذارد و خودش را در نقشهای گوناگون می بیند که در آینده بخشی از شخصیت و خود اجتماعی او را می سازند . اما در این مرحله ، کودک هر یک از این نقشها را به گونه ای جداگانه و بدون ارتباط متقابل آنها فرا می گیرد . هر کودکی برای آن که ادراک یکپارچه تر و منسجمتری از خود و جامعه اش به دست آورد ، باید علاوه بر مرحله نمایشی مرحله بازی را نیز پشت سر گذارد تا به خود و شخصیت اجتماعی کاملی دست یابد . در این مرحله ، کودک چشم انداز فراگیری از نقشهای گوناگون اجتماعی را در قالب یک جامعیت یکپارچه و تعمیم یافته به دست می آورد و در نتیجه ، به ادراک منسجمتری از خود نیز دست می یابد[۱] .

 
جامعه پذیری

همانطوریکه اشاره شد کلیه عناصر جامعه (از جمله گروههای اجتماعی، خرده گروهها و حتی کوچکترین عنصر آن یعنی فرد) به طور مستمر و مداوم در حال تغییر و تحول می باشند .

افراد جدیدی که به جامعه می پیوندند (مثلاً نوزادان) ضرورتاً باید با هنجارها ،معیارها، ضوابط و ارزشهای اجتماعی و فرهنگی جامعه آشنا شده و خود را با آنها همساز و هماهنگ نمایند .فرایند و جریانی که از طریق آن عناصر فرهنگی و اجتماعی به افراد جدید هر جامعه منتقل شده و در درون آن جایگزین می شوند را جامعه پذیری می نامند .

جامعه پذیری جریانی است که الگوها ، مفاهیم اجتماعی ، ضوابط رفتاری ، زبان ، ارزشهای فرهنگی و هنجارهای گروهی را به افراد جامعه انتقال می دهد .

جامعه پذیری ، در جریان زندگی اجتماعی ، فرد را با کلیه مظاهر جامعه و زندگی اجتماعی هماهنگ می نماید و او را برای زندگی اجتماعی مهیا و مجهز می کند .

کودکی که در یک جامعه متولد می شود ، از هر گونه شناخت از محیط پیرامون ( از جمله محیط اجتماعی ) تهی و خالی است . روابط او با والدین و اطرافیان ، بتدریج معیارها و مفاهیم زندگی اجتماعی را ( در ذهن ) او تعبیه می کنند و کودک را به موجودی اجتماعی و همساز با عناصر مختلف حیات اجتماعی تبدیل می نمایند . این جریان را جامعه پذیری می خوانند .

دانلود پایان نامه بررسی میزان مسئولیت پذیری دانش آموزان

دانلود پایان نامه

جامعه پذیری در هر جامعه یا از طریق نهادها و سازمانهای اجتماعی ، فرهنگی با برنامه ریزی و به طریقی هدفمند صورت می گیرد ( نظیر خانواده و مدرسه ) و یا به صورت خود بخودی ( غیر برنامه ریزی شده ) از طریق خود فرد بدست می آید ( از طریق گروههای همبازی و . . .  ) .
عوامل یا کارگزاران جامعه پذیری

فرآیند جامعه پذیری در بر گیرنده تأثیرات متفاوتی است که در طول زندگی بر فرد وارد می آید مهمترین این تأثیرات عبارت است از تأثیر عوامل ( کارگزاران ) جامعه پذیری یعنی افراد ، گروه ها و نهادهای مهمی که وضعیت های ساختی را ، که جامعه پذیری درون آنها رخ می دهد ، فراهم  می سازند . چهار عامل از عوامل یاد شده یعنی خانواده ، مدرسه ، گروه همسالان و وسایل ارتباط جمعی بویژه در جوامع نوین حائز اهمیت می باشند زیرا که عوامل مذکور به طور مداوم و مؤثر بر هر کسی تأثیر می گذارند .

مدرسه عامل یا کارگزاری است که رسماً توسط جامعه موظف به اجتماعی کردن نوجوانان در زمینه مهارتها و ارزشهای خاصی گردیده است .

در مجموعه مدرسه ، نوجوان برای اوّلین بار تحت نظارت مستقیم کسانی که خویشاوند او نیستند قرار می گیرد . پس از این دیگر کودک در مدرسه به عنوان فردی مخصوص و شناخته شده محسوب نمی شود بلکه او اکنون یکی از افراد گروه دانش آموزان است و تابع همان مقررات و انتظاراتی است که هر فرد دیگر تابع آنها می باشد .

موفقیتها یا شکستهای تحصیلی و چگونگی رفتار شخصی بخشی از سوابق رسمی و همیشگی فرد می شود و کودکان مدرسه ای می آموزند که خود را با همان معیار هایی که دیگران در مورد آنها بکار می برند ، ارزیابی کنند . مشارکت در زندگی مدرسه همچنین وابستگی و اتکای کودکان را به خانواده کاهش می دهد و ارتباطات جدیدی با جامعه بزرگتر که ورای خانواده قرار دارد ،ایجاد می کنند.
عوامل دیگر

علاوه بر عواملی که بیان شد.ممکن است مردم تحت تأثیر عوامل دیگر جامعه پذیری مانند، گروههای مذهبی، سازمانهای جوانان و بعدها در زندگی تحت تأثیر شرکتها ،کلوپها، جنبشهای سیاسی و خانه های سالمندان ، قرار گیرند.

دنیس رانگ:توجه را به مفهومی جلب کرده است که تحت عنوان« فراسوی جامعه پذیری انسان » نامیده است یعنی این عقیده که ما اندکی بیش از محصول قابل پیش بینی جامعه پذیری هستیم که بطور یکنواخت و سازگار با نظم اجتماعی آشنا شده ایم . او خاطر نشان می سازد که مردم غالباً احساس می کند تحت اجبار و فشار جامعه قرار دارند که آنچه را مایل به انجام آن نیستند ، انجام دهند و این نشانه آن است که جامعه پذیری کامل نیست .
هدفهای جامعه پذیری

[۱] – جورج ریترز ، نظریه جامعه شناسی در دوران معاصر ، ترجمه محسن ثلاثی – ص ۳۱۵

 

پایان نامه بررسی مسئولیت پذیری دانش آموزان ارائه شده در این وبسایت، بی شک از بالاترین کیفیت ممکن در نگارش و گرداوری به صورت حرفه ای برخوردار است این پایان نامه به احتمام استاد جامعه شناس محمدرضا فرزین تهیه شده و به عنوان یک تحقیق مستند و ارزشمند در اختیار شما دانش جویان و محققین گرامی و با قیکتی بسیار مناسب قرار می گیرد.

قیمت پایان نامه بررسی مسئولیت پذیری دانش اموزان

10 هزار تومان

برای تهیه این پایان نامه می توانیدبا کلیک بر روی تصویر زیر به درگاه مستقیم و ایمن بانک ملت متصل شده و هزینه 9500 تومانی آن را بدون افزوده شدن ارقامی مانند مالیات و یا ارزش افزوده که در اکثر سایتها مرسوم هستند پرداخت نمایید.

بلافاصله پس از پرداخت هزینه، فایل پایان نامه در اختیار شما قرار خواهد گرفت و به ایمیل درج شده شما در هنگام پرداخت هزینه، ارسال خواهد شد.

درصورت بروز هرگونه مشکل در پرداخت، دانلود و دریافت فایل می توانید با شماره تلفن دفتر وبسایت ” آرت پرشین ” تماس برقرار نمایید.

05137581011