تمام تصور و احساساتتان را به ریاضی که از دوران مدرسه و دانشگاه در ذهن دارید را دور بریزید، زیرا که ما با هیچ کدام از آن ها در اینجا سرو کار نداریم پس نگران نباشید.این بار تنها از این موضوع برای یک مسئله شیرین و جذاب برای شما استفاده میکنیم.موضوعی که اکثر افراد در مورد آن کنجکاو می باشند. ما می خواهیم ویژگی های شخصیت فردی را از روی اشکال ساده هندسی پیش بینی کنیم. پس با دقت دستور مطلب زیر را بخوانید.

تست شناخت شخصیت

در ابتدا سعی کنید ساده‌ترین اشکال هندسی را به خاطر بیاورید؛ مربع، مستطیل، مثلث، دایره. سپس خیلی سریع و بدون اینکه زیاد به مغزتان فشار بیاورید، شکلی را انتخاب کنید که بیشتر از همه می‌پسندید. در حقیقت یک تست روانشناسی پیش روی شما قرار دارد که با توجه به انتخاب‌تان به‌سرعت نشان می‌دهد شما در زندگی چه جور آدمی هستید و در چه مشاغلی احتمال موفقیت‌تان بیشتر است!

حتی می‌توانید برای شناسایی ابعاد پنهان شخصیت اطرافیان‌تان این تست را به‌کار ببرید و تا حدودی آنها را بهتر بشناسید.


از بین شکل های زیر یکی را انتخاب کنید

 

مستطیل؛ منضبط و عاشق نظم و ترتیب

اصولگرایی مشخصه بارز این افراد است. آنها نیز نظم و ترتیب را دوست دارند ولی آن را بیشتر از طریق سازماندهی‌های دقیق اجرا می‌کنند. به طور مثال ممکن است برای انجام کارها جدول زمان‌بندی درست کنند و بدانند در هر ساعت از روز قرار است چه کاری را دقیقا انجام دهند.

این امر سبب می‌شود که راه‌های مناسبی را انتخاب و همه قواعد و مقررات را بررسی کنند. اگر وظیفه‌ای را به این اشخاص محول ‌کنید، ابتدا آن را به خوبی سازماندهی می‌کنند تا اطمینان یابند که به‌طور اصولی اجرا خواهد شد. نکته مهم اینجاست که گاهی گروهی از این افراد برای ایجاد نظم و ترتیب بیشتر از والد درون‌شان کمک می‌گیرند و مدام به دیگران دستور می‌دهند. این کار ممکن است با ناراحتی اطرافیان همراه شود و محبوبیت عاشقان نظم و ترتیب را کم کند. از این رو بهتر است با رفتاری بالغانه چنین درخواستی را از اطرافیان داشته باشید و مدام امر و نهی نکنید.

 
دایره؛ شخصیتی اجتماعی و خوش‌مشرب

چنین افرادی اجتماعی و خوش‌صحبت هستند، هیچ لحن خشنی ندارند و امور را به وسیله صحبت کردن درباره آنها تحت کنترل خود درمی‌آورند. ارتباطات اولین اولویت آنها در زندگی است. مطمئن باشید اگر وظیفه‌ای به آنها محول شود، آنقدر درباره آن صحبت می‌کنند تا هماهنگی لازم ایجاد شود. این را هم بدانید که دایره یکی از کامل‌ترین اشکال هندسی است و افرادی که این شکل را انتخاب می‌کنند میل به کمال‌طلبی هم در آنها دیده می‌شود. بیشتر دوستداران این شکل هندسی افرادی برونگرا هستند و در موقعیت‌های مختلف سعی می‌کنند خودشان را فعال و پرانرژی نشان دهند. بهتر است به آنها اجازه دهید خودشان را نشان دهند و فرصت صحبت کردن را در اختیارشان قرار دهید.

 
 مثلث، شخصیتی هدف‌گرا و با برنامه

اشخاصی که شکل مثلث را انتخاب می‌کنند، هدف‌گرا هستند. آنها از برنامه‌ریزی قبل از انجام کارها لذت می‌برند و به طرح موضوعات و برنامه‌های بزرگ و بلند‌مدت تمایل نشان می‌دهند اما ممکن است جزییات را فراموش کنند.

اگر کاری را برعهده آنها بگذارید، ابتدا هدفی را برای آن تعیین و سپس با برنامه‌ریزی کار را آغاز می‌کنند. این طرز فکر سبب می‌شود رسیدن به هدف برای دوستداران مثلث نسبت به سایرین ساده‌تر باشد. نکته دیگر این است که به مثلث‌دوستان توصیه می‌شود اهداف‌شان را به سه دسته بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت تقسیم کنند تا دستیابی به آنها ساده‌تر باشد و با شکست و ناکامی همراه نشود.
 

مربع؛ شخصیتی آرام و محافظه‌کار

افرادی که شکل مربع را انتخاب می‌کنند کسانی هستند که در یک محیط پایدار بیشترین احساس آرامش را دارند و مسیر کارهای‌شان کاملا واضح است. چنین اشخاصی محافظه‌کارند و دوست دارند همه چیز مرتب و منظم باشد. بی‌نظمی دشمن آسایش و راحتی این افراد است و وقتی از خط‌کشی‌های زندگی خارج می‌شوند، اعصاب شان به هم می‌ریزد.

این افراد وظیفه‌شناس هستند و اگر کاری را به آنها محول کنید، آنقدر روی آن وقت می‌گذارند تا تمام شود؛ حتی اگر کاری تکراری و طاقت‌فرسا باشد و مجبور شوند به‌تنهایی آن را انجام دهند؛ بنابراین همیشه می‌توانید روی مسئولیت‌پذیری آنها حساب کنید و کارهای حساس را روی دوش‌شان قرار دهید. نگران نباشید، از عهده انجام هر کاری برمی‌آیند.
 

آیا می دانید این تست چه کاربردی دارد؟

این تست برای ارزیابی افراد نسبت به موقعیت شغلی‌شان کاربرد دارد یا به منظور پی بردن به این نکته که اشخاص مختلف تا چه حد می‌توانند با هم کار کنند.
اگر شما به‌شدت علاقه‌مندید که یک کار خاص و اصولی را انجام دهید یک فرد مربع‌دوست می‌تواند همکار خوبی برای‌تان باشد. همچنین اینگونه افراد برای کار در دوایر حسابرسی هم کاملا مناسبند.

اگر کارها نیاز به سازماندهی گروهی داشته باشد، مثلث‌دوستان در پیشبرد فعالیت‌ها موفق خواهند بود. این افراد می‌توانند مجری خوبی باشند چون اهداف را مشخص و اطمینان می‌یابند که دستیابی به آنها ممکن است.

برای هر نوع ارتباطات حضوری افرادی که دایره را انتخاب می‌کنند، بهترین هستند. آنها می‌توانند یک کارمند خوب، مسئول پذیرش یا فردی باشند که به مشتریان خود خدمات مناسبی را ارائه می‌دهند.

به طور کلی افرادی که سه شکل اول یعنی مربع، مستطیل و مثلث را انتخاب می‌کنند در جهت مسیر ویژه در حرکت هستند و کارها را به طور منطقی و اصولی انجام می‌دهند ولی ممکن است خلاقیت کمی داشته باشند.
اما گزینش دایره نشان‌دهنده خلاقیت و برونگرایی است. چنین افرادی به موقعیت‌های جدید و سایر افراد دسترسی پیدا می‌کنند ولی چندان اصولگرا و قابل اعتماد نیستند.