مطالب جذاب


می گویند روزی مرد کشک سابی نزد شیخ بهائی رفت و از بیکاری و درماندگی شکوه نمود و از او خواست تا اسم اعظم را به او بیاموزد چون شنیده بود کسی که اسم اعظم را بداند درمانده نشود و به تمام آرزوهایش برسد.
شیخ مدتی او را سر گرداند بعد به او گفت:
اسم اعظم از اسرار خلقت است و نباید دست نااهل بیافتد و ریاضت لازم دارد و برای این کار به او دستور پختن فرنی را یاد میدهد و می گوید آن را پخته و بفروشد بصورتی که نه شاگرد بیاورد و نه دستور پخت را به کسی یاد دهد.

مطالب جالب و خواندنی

مردک رفته پاتیل و پیاله ای خریده شروع به پختن و فروختن فرنی می کند و چون کار و بارش رواج می گیرد طمع کرده و شاگردی میگیرد و کار پختن را به او می سپارد بعد از مدتی شاگرد رفته بالا دستش دکانی باز کرده مشغول فرنی فروشی میشود به طوری که کارش کساد میگردد.

کشک ساب دوباره نزد شیخ بهائی میرود با ناله و زاری طلب اسم اعظم می کند شیخ چون از چند و چون کارش خبردار میشود به او میگوید:

تو راز یک فرنی پزی را نتوانستی حفظ کنی حالا میخواهی راز اسم اعظم را حفظ کنی برو همون کشک تو بساب !!!
دلفین‌ها در ارتش روسیه استخدام شدند

استخدام دلفین ها در ارتش روسیه
 دولت روسیه اعلام کرد پنج دلفین تربیت‌پذیر را برای انجام وظایف خاصی در دریای سیاه در نیروی دریایی ارتش این کشور به خدمت گرفته است.

بر اساس این گزارش، وزارت دفاع روسیه  ۱.۷۵ میلیون روبل (۲۴ هزار دلار) برای تربیت و استفاده از  پستانداران دریایی در ارتش اختصاص داده است.

انتظار می‌رود این دلفین‌های نظامی تا ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ به پایگاه اصلی ناوگان روسیه در دریای سیاه در شهر سواستوپل در شبه جزیرۀ کریمه تحویل داده شود.

بنا بر اسناد و مدارک ارائه شده همه این پنج دلفین سه تا پنج سال سن دارند و از شرایط فیزیکی خوبی برخوردار هستند.
(عصر ایران

جان گرفتن تالاب گاوخونی

تالاب گاوخونی امسال بعد از ۱۰ سال حق آبه خود را دریافت کرد.

مدیرکل محیط زیست استان اصفهان حمید ظهرابی با اشاره به اینکه در مصوبه دولت قرار شد ۱۷۶ میلیون متر مکعب حق آبه محیط زیستی به تالاب گاوخونی اختصاص پیدا کند افزود: امسال ۷۸ میلیون متر مکعب آب به تالاب گاوخونی وارد شد و این تالاب بعد از ده سال جان دوباره گرفت.
وی گفت: در حوزه تالاب گاوخونی ۲۲۹ گونه جانوری شناسایی شدند که بیشتر آنها پرندگان هستند که با توجه به خشکسالی های اخیر زندگی خیلی از این جانواران تهدید شده است .

ظهرابی افزود: در تابستان امسال با آموزش کشاورزان شرق اصفهان و آشنایی آنها با مخاطرات خشکسالی تالاب گاوخونی امسال همزمان با جاری شدن آب کشاورزان و مدیریت مصرف و حفاظت از برداشت های بی رویه نقش خوبی در رسیدن آب به تالاب گاو خونی داشته اند.
(خبرنگاران جوان)

استفاده از سیب زمینی و خمیر دندان بر روی سوختگی ها بسیار مضر است

استفاده از خمیردندان، سیب زمینی رنده شده و روغن برای بهبود سوختگی ممنوع

✨متخصص پوست در مورد چهارشنبه آخر سال گفت: در صورت وقوع حادثه با گاز استریل یا یک پارچه تمیز بدون کرک، محل سوختگی را بپوشانید و هرگز از خمیردندان، سیب زمینی رنده شده و روغن برای تسکین درد و بهبود سوختگی استفاده نکنید.

در زمانی که سطح پوست دچار سوختگی سطحی شود اولین اقدام اورژانسی که می‌توان انجام داد این است که عضوی از بدن که دچاری سوختگی سطحی شده است را زیر شیر آب سرد گرفته و سپس گاز وازلین را روی بگذاریم.

خطر "آفلاتوکسین" در آجیل‌های کهنه و تاریخ گذشته

✨مدیر کل آزمایشگاه مرجع کنترل غذا و دارو:

بهتر است مردم آجیل را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنند.

متاسفانه برخی فروشگاه‌ها آجیل‌هایی که از سال‌های قبل در انبارهای خود نگهداری کرده‌اند را با زدن رنگ‌های غیرمجاز مضر، به صورت شکل‌های درخشنده، ارائه می‌کنند.

آجیل‌هایی که تاریخ گذشته و مانده باشند احتمال رشد قارچ و افزایش آفلاتوکسین دارند به ویژه اگر در مکان مرطوب نگهداری شوند.

سم مضر آفلاتوکسین، برای سلامتی بسیار مضر است و به کبد صدمه می‌زند.

شلیک ناجوانمردانه اینستاگرام به‌ تلگرام

مدیران اینستاگرام درحرکتی ناجوانمردانه لینک‌های به اشتراک گذاشته‌شده کاربرانش به تلگرام را فیلتر کردند.

 فیس‌بوکی‌ها که مالک اینستاگرام هستند، دو ویژگی add me / Follow me را به‌سوی تلگرام و حتی اسنپ چت برداشتند.

چندی پیش نیز واتس اَپ که متعلق به فیس‌بوک است لینک‌های تلگرام را مسدود کرده بود تا کاربران نتوانند تبادل لینک کنند.

این اقدام باعث شد تا پاول دوروف، مؤسس و مدیر تلگرام در توئیتی به این اقدام اینستاگرامی ها اعتراض کند. وی ضمن اعتراض یادآور شد در حالی لینک به تلگرام را فیلتر کرده‌اند که لینک به لینکداین، توئیتر، فیس‌بوک، VK و Periscope همچنان بدون مشکل کار می‌کند و مدیران اینستاگرام بدون اعلام قبلی دست به این کار زده‌اند.

این در حالی است که اپلیکیشن تلگرام به‌سرعت در حال افزایش کاربر بوده و جالب اینکه روزانه ۳۵ میلیون عکس توسط کاربران تلگرام به اشتراک گذاشته می‌شود که این رقم در اینستاگرام به ۷۰ میلیون می‌رسد!

به همین خاطر مدیران اینستاگرام از بابت تلگرام احساس خطر کرده‌اند و دست به فیلتر تلگرام زده‌اند.