این روزها شاهد این هستیم که خبرهایی مبنی بر کلاه برداری از دختران جوان به اسم خواستگاری و ازدواج هستیم متاسفانه بازی با عواطف دختران معصوم روش جدیدی برای کلاه برداری و دزدی برخی از افراد شیاد شده است.فردی که با تهدید انتشار تصاویر و فیلم‌های خصوصی از دختری جوان در فضای مجازی اخاذی می کرد توسط کارآگاهان پلیس فتا استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

کلاه برداری از دختر جوان به اسم خواستگاری

با وجود اطلاع رسانی های مکرر در زمینه عدم اعتماد به افراد در شبکه های اجتماعی و عدم ایجاد رابطه با این افراد، بازهم شاهد این هستیم که دخترخانم ها به افراد الاف و ولگرد شبکه های اجتماعی اعتماد کرده و تمام ریز و درشت زندگی خود را در دسترس این افراد سودجو قرار می دهند و زمینه را برای کلاه برداری های عاطفی و مالی فراهم می سازند.به گزارش خبرنگار، سرهنگ "غلامرضا شهریاری " رییس مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیان داشت :در پی شکایت دختری جوان مبنی بر اینکه فردی با تهدید به انتشار فیلم ها و تصاویر خصوصی از وی اخاذی می کند، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت. 


سرهنگ شهریاری بیان داشت : در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد فرد شاکی مدتی پیش در یکی از شبکه های اجتماعی با پسر جوانی آشنا شده و با وی رابطه دوستی برقرار می کند ،پسر جوان نیز با قول ازدواج به شاکی اعتماد او را جلب کرده و به این واسطه تعداد زیادی از فیلم ها و تصاویر خصوصی وی را دریافت می کند.
 
وی افزود: پس از مدتی رابطه این دو با خصومت خاتمه می یابد اما ماجرا به این جا ختم نمی شود زیرا که پسر جوان با ارسال ایمیلی به شاکی با تهدید به انتشار تصاویر و فیلم های خصوصیش از او اخاذی می کند .

سرهنگ مرتضوی افزود: با توجه به اظهارات شاکی و انجام تحقیقات لازم متهم به هویت که پسری 28 ساله اهل و ساکن اصفهان است شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه در منزلش دستگیر شد. 

وی افزود:متهم که در ابتدا منکر هرگونه بزهی بود پس از مواجه با مدارک و مستندات دیجیتالی پلیس چاره ای جز بیان حقیقت نداشت و به عمل مجرمانه خود اقرار کرد. 

رئیس پلیس فتای اصفهان در پایان به شهروندان توصیه کرد: والدین باید نظارت بیشتری بر فرزندان خود داشته و محبت و توجه بیشتری به آنها نمایند تا آنان به دنبال این کمبود محبت در فضای مجازی و خارج از منزل نباشند و در این میان در دام افراد شیاد و شیطان صفت نیافتند .