فیش های حقوقی

چهارمین گزارش از لیست حقوق های نامتعارف و بسیار زیاد، ارسال شد در هفته های گذشته شاهد انتشار فیش های حقوقی بسیار نا متعرفی بوده ایم که همه مردم جامعه را ناراحت کرد در این گزارش نیز اسامی تعدادی از میدران دولتی که حقوق های بسیار زیاد دریافت می کرده اند آمده است.ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور در دیدار با جان رابرت والترز رئیس آبودزمان بین الملی (IOI) و رئیس آبودزمان نامیبیا که امروز (دوشنبه) به منظور امضا یادداشت تفاهم همکاری بین سازمان بازرسی کل کشور ایران و آبودزمان کشور نامیبیا انجام شد، اظهار داشت: طی 2 سال گذشته با 7کشور از جمله چین ،عراق، پاکستان، ارمنستان و دانمارک تفاهم نامه همکاری امضا کرده ایم و آخرین تفاهم نامه را امروز با کشور نامیبیا امضا می کنیم.

چهارمین گزارش از اسامی مدیران دولتی و فیش های حقوقی نامتعارف


قاضی سراج در گغتگو با خبرنگاران اعلام کرد که بنده مسئول 80 میلیون نفر هستم و باید به این افراد پاسخگو باشم.

قاضی سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور در حاشیه امضا تفاهم نامه با رئیس آبودزمان بین المللی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بنده علاوه رئیس سازمان بازرسی مسئول آبونزمان ایران نیز هستم که بیشتر واسط بین حاکمیت و مردم است و هر جا که خلاف قانون و حقی از مردم گرفته شود وظیفه دارم فعالیت کنم بنده مسئول 80 میلیون نفر هستم.

وی افزود: طی سفری که به کشور ارمنستان داشتم تعدای از هموطنانمان در این کشور بازداشت و یا ممنوع ورود بودند که در این رابطه جلسه‌ای با دادستان و ستاد حقوق بشر این کشور برگزار کردند و آنها را مجاب کردند که آنها را آزاد کنند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور بیان داشت: به دلیل بسته بودن سویفت در کشور رد و بدل پول با کشورهای دیگر وجود نداشت و تجار اقدام به جاسازی پول می‌کردند که منجر به بازداشت و ممنوع ورود شدن آنها شد، خوشبختانه مسئولان کشور ارمنستان قول دادند که طی چند روز آینده این افراد که 5 تا 6 نفر هستند آزاد شوند، زندانی در حوزه مواد مخدر هم داریم اما در این رابطه وارد نمی‌شویم.

*ارسال چهارمین گزارش از فیش‌های حقوقی نامتعارف

سراج در رابطه با فیش‌های حقوقی نا متعارف گفت: گزارشی در این رابطه به روسای سه قوه ارسال کردم که چهارمین گزارش در این هفته ارسال شد و در حال حاضر مشغول راستی آزمایی هستیم و همه فیش‌ها را بررسی می‌کنیم و هر جا که خلافی رخ داده باشد برخورد می‌کنیم.متاسفانه در شرایطی که تعداد بسیار زیادی از جوانان وطنمان گرفتار وضع نابسامان کار و درامدهای بسیار کم می باشند افرادی تمام بیت المال حق پدری خود دانسته و به هرمیزان که می خواهند بذل و بخشش می کنند.

وی با اشاره به اینکه اعلام شده است سازمان بازرسی کل کشور از این حقوق‌ها اطلاع داشته است، گفت: در رابطه با نظارت 7 نفر، عضو شورای نظارت هستند که 2 نفر از قوه مقننه، 3 نفر مجریه و 2 نفر از قوه قضائیه هستن، از مجلس معاون نظارت و رئیس دیوان محاسبات عضو این شورا است که دیوان محاسبات وظیفه تحقیق در بودجه جاری کشور را دارد و هر سال گزارش آن را به مجلس ارائه می‌کند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: سازمان مدیریت و برنامه ریزی مسئول بررسی و تخفیف بودجه است و وظیفه دارد که ببیند آیا خلافی در بودجه رخ داده یا خیر؟ سازمان بازرسی نیز وظیفه نظارت بر حسن اجرای قانون را دارد.

سراج گفت: متاسفانه بیشتر دریافت این حقوق‌های نامتعارف جنبه قانونی دارد و بانک‌ها، بیمه‌ها و شرکت‌های دولتی را استثنا کرده است و طبق ماده 72 حتی ضریب حقوق‌ها تعیین شده است که باید 7 برابر حداقل حقوق باشد.

وی تصریح کرد: ما در حال حاضر درزهای قانونی را پیدا کرده‌ایم و ان شاالله بتوانیم سرچشمه را پیدا کنیم تا قانون اجازه ندهد هر مدیریی به هر میزانی که می‌خواهد حقوق پرداخت کند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: تاکنون 6 گزارش 6 ماهه را به روسای سه قوه ارائه داده‌ایم و سازمان حسابرسی اعلام کرده است که هیچ خلاف قانونی روی نداده است.

سراج افزود: طبق ماده 45 آیین نامه مصوب دولت در سال 90، دولت اعلام کرده است که خودمان در رابطه با بازگردانی حقوق‌های نامتعارف وارد می‌شویم. سازمان‌ بازرسی کل کشور حقوق‌های نجومی را کسر کرده اما هنوز اسم فردی اعلام نشده است.

*2 مدیر جدید بانکی بازهم بدون درنظر گرفتن اخطار‌ها منصوب شدند

وی تاکید کرد: با وجود تذکرات ما دوباره شاهد بودیم که دو مدیر بانکی که به تازگی منصوب شده‌اند حقوق‌هاب بالایی دریافت می‌کردند یکی از آنها در سال 94، 40 میلیون و 600 هزار تومان و دیگری 34 میلیون و 600 هزار تومان حقوق دریافت می‌کردند و با توجه به اینکه ما اعلام کرده‌ایم باز هم این افراد منصوب شدند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور بیان داشت: بنده بارها در رابطه با حقوق‌های نامتعارف در تلویزیون گزارش داده‌ام اما نمی‌توانیم کسی  را اخراج کنیم و تنها وظیفه ارائه گزارش داریم و از زمانی که پرونده کیفری شود تا زمانی که پرونده کیفری می‌شود می‌توانیم اقدام کنیم.

سراج گفت: قبل از زمانی که بنده سمت ریاست سازمان بازرسی کل کشور را بر عهده بگیرم 96 درصد از گزارش‌هایی که به نهاد ریاست جمهوری ارسال می‌شد حکم برائت را دریافت می‌کردند، اما از دو سال گذشته 68 درصد گزارش‌ها منجر به توبیخ افراد شده است.