قدرت بخشش، شعله‌ای نورانی است که دلها را گرم می‌کند و جهان را زیباتر می‌سازد. در دنیایی پر از چالش‌ها و دشواری‌ها، بخشیدن نه تنها نمادی از بزرگی انسان است بلکه نشانه‌ای از قدرت و غنای روح عمیق انسانها نیز می باشد، که در کنگره ۶۰ این عمل به اوج زیبایی و کمال خود می رسد. وقتی ما به این توانایی می رسیم که ببخشیم و به دیگران کمک کنیم، در واقعیت به خودمان کمک کرده ایم. این عمل از دید دیگران شاید اینطور بنظر برسد که ما در حال کمک کردن به دیگری هستیم اما در واقعیت این یک کمک به خود است به این معنی که ما با این کار، روحیه خودمان را پاک و پاکیزه می‌کنیم. بخشش نه تنها دارویی برای دیگران، بلکه دارویی برای روح و روان خود ماست.

 

 

وقتی ما می بخشیم، انگار یک دسته گل بسیار زیبا و رنگارنگ در دستمان داریم که می‌خواهیم آن را به دیگران هدیه کنیم. هدیه این دسته گل زیبا به دیگران باعث می‌شود دنیای اطراف ما روشن‌تر و زیباتر شود. بخشش نه تنها موجب اتحاد و انسجام انسان‌ها می‌شود بلکه امکان دیدن زیبایی در جزئیات کوچک را فراهم می‌کند با مروز زمان این زیبایی در درون خود ما نیز متجلی می شود، روح را تزکیه و حس های جدید و ناشناخته ای را که تا قبل آن تجربه نکرده بودیم در ما شکوفا می کند. هفته گلریزان اوج شکوفایی عمل بخشیدن در کنگره و در بین انسانها می باشد که موجبات درمان و زندگی دوباره افراد جدید را فراهم می سازد. بخشش توانایی تبدیل شدن به نور است قرارگرفتن در سطحی بالاتر از بقیه انسان ها است. از آن مکان، تمام مشکلات و روزمرگی های دنیای زیرپایمان بسیار کوچک تر و کم اهمیت تر دیده می شود. وقتی ما ببخشیم، نور و گرما را در اطرافمان پراکنده می‌کنیم این نور روشنگر مسیر ما در رسیدن به کمال و زیبائی هاست.

 

بخشش باعث نزدیکی هرچه بیشتر دلها به یکدیگر می شود. همین گذشتن و بخشنده بودن است که کنگره را به مکانی مقدس برای احیاء نوع بشر بدل کرده است.

 

بخشش به ما می آموزد که می توانیم همه انسانها را با دیدی پر از محبت و عشق و به عنوان یک جامعه واحد ببینیم و در کمک کردن به آنها از هم سبقت بگیریم این اقدام به ما یادآوری می‌کند که در این دنیا تنها نیستیم و برای پیشرفت و رشد هرچه بیشتر به یکدیگر نیازمندیم. بنابراین، بخشیدن چیزی بیشتر از گذشتن از مقداری پول است. این نماد قدرت، نور، و زیبایی است. بگذارید همیشه به خودمان یادآوری کنیم که بخشش توانمندیمان را تقویت می‌کند و دنیا را به مکانی بهتر برای زندگی بدل می کند با بخشیدن برقه ای از نور الهی در بین انسانها منتشر می شود برکت می بخشد و گوشه های تاریک زندگی مان را روشن می کند. بخشش، مانند شعله ای است که در دل ما می‌سوزد و دنیا را پر از رنگ و زیبایی می‌کند. 

 

منبع