۵۳ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

پایان آنفولانزای خوکی

امسال نیز به مانند سال گذشته، آنفولازای خوکی بیماران زیادی را در کشورمان به کام مرگ کشاند اما خوشبختانه موج آنفولانزای خوکی در حال گذر از آسمان کشورمان می باشد .

معاون مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: موج اول آنفلوآنزا تا 3 هفته دیگر از کشور خارج می شود، در این موج حدود 1100 مورد بستری داشتیم و تعداد فوتی ها نیز به 60 نفر نرسید.

ادامه مطلب...
۲۹ آذر ۹۴ ، ۰۹:۰۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
-- پونه

پایان روز سوم


همیشه فکر کرده ام دنیایی که خدایی داشته باشد خیلی بهتر از دنیای بی خدا هست. بودن خدا بهتر از نبودنش هست. شاید گاهی از فکر داغ و درفش و سرب مذاب و خدای خشمگین دلمان بخواهد آنطوری زندگی بکنیم که خدایی نباشد. هر چند قطعا اگر خدایی هم باشد و کارش حساب کتاب داشته باشد قطعا داغ و درفشش هم سر جایش خواهد بود. چون عدالت اینطور حکم می کند. زندگی اینطوری می طلبد ...

ادامه مطلب...
۲۹ آذر ۹۴ ، ۰۲:۱۰ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
-- پونه

پرستشگاهِ ناهیدست روشن

"هزار افسانه" می گوید مُغِ پیر

 

پرستشگاهِ ناهیدست روشن

 

سهی سَروان به گرد  آتشِ فَرمند

 

- اگرچه این هزاران شب به خوابِ خود نمی بیند ؛

 
ادامه مطلب...
۲۹ آذر ۹۴ ، ۰۲:۰۳ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
-- پونه

روزگار بدی است" گم شده است

روزگار بدی است" گم شده است

پشت کفری سیاه "ایمان ها

 

خانه ی هیچ کس ندارد نور

از چراغ میان گلدان ها
ادامه مطلب...
۲۹ آذر ۹۴ ، ۰۱:۵۸ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
-- پونه

دلنوشته های عاشقانه غمگین

 

دلنوشته های عاشقانه

عــشـــق ♡❤اگر عشــق باشد !

هم خنده هایت را دوست دارد ، هم گریه هایتـــ را ...

هم لحظه های شادابی ات را می پسندد ،

هم روزهای بی حوصلگی اتـــ را ...

هم دقایق پر از ازدحامت را همراهی میکند ،

ادامه مطلب...
۲۹ آذر ۹۴ ، ۰۱:۵۶ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
-- پونه

بهترین روش برای جلوگیری از ابتلا به انفولانزای خوکی

گذر از فصل سرما خوردگی و آنفولانزا بدون اینکه مریض شویم کاری است دشوار اما غیر ممکن نیست. اضافه کردن چند اقدام احتیاطی ضد میکروب ها ویروس ها می تواند تا حدود زیادی احتمال ابتلا به این بیماری ها را پایین بیاورد.

ادامه مطلب...
۱۹ آذر ۹۴ ، ۰۶:۴۳ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
-- پونه

پرخوابی و کم خوابی، کدام یک خطرناک تر است


متخصصان خواب می گویند شیوه زندگی سالم و متعادل تنها به رعایت رژیم غذایی و ورزش محدود نیست، میزان، زمان و کیفیت خواب نیز از ارکان مهم در این زمینه به شمار می رود. میزان خواب شبانه ضروری برای بزرگسالان 7 تا 9 ساعت می باشد.

به نقل از سایت سیمرغ، محققان معتقدند کم خوابی و پرخوابی هر دو خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند دیابت را افزایش می دهند. بررسی بیش از 50 هزار نفر در ایالات متحده آمریکا نشان داده است در افرادی که زیاد می خوابند یا از سوی دیگر افرادی که کم می خوابند خطر ابتلا به بیماری های جسمی و روحی از جمله بیماری های عروق کرونر، دیابت، اضطراب و چاقی بیشتر است.

ادامه مطلب...
۱۹ آذر ۹۴ ، ۰۶:۳۷ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
-- پونه

مراقب محصولات آرایشی سرطان زا باشید


یک گروه از مواد شیمیایی موجود در محصولات آرایشی ممکن است منجر به رشد سلولهای سرطانی در سینه شود. حتی دوزهای بسیار پایین این مواد شیمیایی می‌تواند سرطان را در زنان تحریک کند.

ادامه مطلب...
۱۹ آذر ۹۴ ، ۰۶:۳۵ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
-- پونه

پوکی استخواند درمقابل کاهش وزن


نبود راهنماهای ملی یکسان، یکی از چالش‌هایی است که رژیم‌درمانی در کشور ما با آن روبرو است. متخصصان تغذیه‌ای که تنها در بخش خصوصی مشغول به فعالیت هستند، گاهی هنوز هم رژیم‌هایی مانند اتکینز، پرچربی، پرپروتئین یا بسیار کم‌کالری را برای بیماران خود تجویز می‌کنند که برای سلامتی آنان تهدیدی جدی به شما می‌رود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه سپید، رژیم‌هایی که برای کاهش وزن توصیه می‌شوند، به‌طور عمده به 4 گروه رژیم‌های کم‌چربی، کم‌کربوهیدرات، کم‌کالری و بسیار کم‌کالری تقسیم می‌شوند. یک مطالعه نشان می‌دهد که هیچ تفاوتی بین این چهار رژیم عمده وجود ندارد. در این تحقیق فراتحلیل مشاهده‌شده است که تمام این رژیم‌های غذایی، صرف‌نظر از تاکیدی که بر مصرف درشت مغذی‌ها دارند، سبب کاهش وزن یکسان در افراد می‌شوند.

ادامه مطلب...
۱۹ آذر ۹۴ ، ۰۶:۳۲ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
-- پونه

واکسن آنفولازای خوکی


وزیر بهداشت حجم نگرانی‌ها از شیوع آنفلوانزا در کشور را غیرطبیعی می‌داند و به گفته او هر سال همین تعداد از بیماران مبتلا به آنفلوانزا در کشور جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، 36 نفر از بیماران مبتلا به ویروس آنفلوانزا امسال جان خود را از دست داده‌اند که به گفته وزیر این تعداد با سال‌های گذشته تفاوت زیادی نداشته است.

ادامه مطلب...
۱۹ آذر ۹۴ ، ۰۶:۲۳ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
-- پونه