جی کی رولینگ نویسنده مطرح داستان های هری پاتر اخیرا در صفحه تویتر خود شایعات پیرامون ساخت فیلم از جدیدترین قسمت این مجموعه کتاب را تکذیب کرد و عملا آب پاکی را به روی دست هواداران ریخت.

«جی.کی رولینگ» نویسنده سرشناس رمان‌های «هری پاتر» که سال گذشته با انتشار نمایشنامه «هری پاتر و فرزند نفرین‌شده» بار دیگر بازار کتاب را لرزاند، در صفحه توییتر خود نوشت: «می‌دانم که خیلی‌ها امروز دنبال دلیلی برای شاد بودن می‌گردند،‌ اما شایعه‌ها در مورد ساخت سه‌گانه سینمایی «فرزند نفرین‌شده» صحت ندارد!»


به نقل از مجله فرهنگی خبری نفس های سرکش، اخیرا شایعه شده بود «برادران وارنر» کمپانی سازنده هشت فیلم اقتباسی «هری پاتر»، قصد دارد سه‌گانه‌ای را براساس نمایشنامه «هری پاتر و فرزند نفرین‌شده» بسازد. توییت جدید «رولینگ» در پاسخ به این شایعات منتشر شده است.

 

«هری پاتر و فرزند نفرین‌شده» به عنوان جدیدترین اثر مربوط به دنیای جادوگری «هری»،‌ همان‌طور که انتظار می‌رفت با صف‌های شبانه خوانندگان پشت در کتاب‌فروشی‌ها مواجه شد.

 

این اثر ابتدا به صورت نمایش به روی صحنه رفت اما به دلیل این‌که بسیاری موفق به دیدن آن نشدند،‌ «رولینگ» متن نمایشنامه را به صورت کتاب روانه بازار کرد. خوانندگان این کتاب را هشتمین قسمت «هری پاتر» لقب دادند.

 

انتشارات آمریکایی «اسکولاستیک» اعلام کرد: این کتاب «رولینگ» در ۴۸ ساعت اول انتشار، دو میلیون نسخه فروخت. داستان این نمایشنامه دوقسمتی ۱۹ سال پس از شکست «ولدمورت» از «هری» روایت می‌شود. در این اثر «هری پاتر» ۳۷ ساله است و سه فرزند دارد. اقتباس نمایشی این کتاب که در حال حاضر در لندن در حال اجراست.

 

ناگفته نماند با در نظر گرفتن سابقه واکنش‌های منفی «رولینگ» نسبت به رئیس جمهور شدن «دونالد ترامپ» در آمریکا، بخش اول نوشته اخیر خانم نویسنده، کمی کنایه‌آمیز به نظر می‌رسد.

 

او این توییت را روز بیستم ژانویه یعنی درست روز تحلیف «ترامپ» به عنوان چهل‌وپنجمین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، پست کرده و نوشته است: «می‌دانم که خیلی‌ها امروز دنبال دلیلی برای شاد بودن می‌گردند،‌ اما...»

 

«رولینگ» از زمان انتخاب شدن «ترامپ» به عنوان نامزد حزب جمهوری‌خواه تا برگزیده شدنش به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا، واکنش‌های تندی نسبت به او نشان داده و این مساله باعث شده برخی از کاربران توییتر که او را دنبال می‌کنند، بگویند: «ریاست‌جمهوری آمریکا به یک نویسنده انگلیسی چه ربطی دارد؟»

 

رولینگ در پاسخ به یکی از همین اعتراض‌ها گفته بود: «وقتی مردی این‌قدر ناآگاه است و فردی که بازی دادنش آسان است، تا نوک دماغش به کدهای هسته‌ای نزدیک می‌شود، این مساله به همه ربط دارد.»

 

این رمان‌نویس مشهور در یکی از تندترین توییت‌هایش «ترامپ» را در زمان نامزدی حزب جمهوری‌خواه، با «ولدمورت» شخصیت منفی داستان‌های جادوگری «هری پاتر» مقایسه کرد.

 

نویسنده «آوای فاخته» همچنین در روز ششم اکتبر در توییترش نوشت: «اگر همه ما همزمان ctrl-alt-del را بگیریم،‌ شاید بتوانیم سال ۲۰۱۶ را به زور ریبوت )دوباره راه‌اندازی) کنیم.»

 

«رولینگ» که از سال ۱۹۹۳ در اسکاتلند زندگی می‌کند، اخیرا در ماه دسامبر نامه‌ای به اعضای مرکز «پن» نوشت و در آن عنوان کرد: «رویدادهای ماه گذشته بسیاری از آمریکایی‌ها را شوکه و از خود بی‌خود کرده است. مسائل بسیاری در مرحله‌ای ناپایدار و نهادهای ارزشمند در معرض خطر بالقوه قرار گرفته‌اند. اگر ما الان حرف نزنیم، حق صحبت کردن‌مان در آینده‌ را به خطر می‌اندازیم.»