بر اساس یک تحقیق مشخص شد مصرف شکلات تلخ برای افراد مبتلا به بیماری‌ های کبدی مانند یک مرهم عمل می ‌کند و می ‌تواند درمانی برای بیماری آن ها باشد.



خواص درمانی شکلات تلخ برای بیماران دیابتی

یک تحقیق جدید دانشمندان نشان داده است که خوردن شکلات تلخ به کنترل بیماری دیابت کمک زیادی می کند."مارک ترسز" یکی از محققان دانشگاه امپریال کالج لندن در مصاحبه ‌ای با رسانه‌ های دولتی انگلستان، عنوان کرد: این تحقیق که روی 21 بیمار کبدی انجام شد، این موضوع را مشخص کرد که افرادی که از شکلات تلخ استفاده کرده ‌اند، بیش از بیماران دیگر موفق به کنترل و تحمل درد شدند.

از خواص شکلات تلخ زیاد گفته شده است اینرا نیز باید اضافه کرد که همچنین مصرف شکلات تلخ می ‌تواند از افزایش فشار خون پس از مصرف غذا که باعث بروز ناراحتی ‌های کبدی در افراد مستعد می‌ شود، بکاهد.

گفته می شود انتی اکسیدانهای شکلات تلخ باعث بر کاهش فشار خون نیز تاثیر مثبتی بگذارد بر اساس این تحقیق مشخص شد آنتی اکسیدان موسوم به فلاوانول در شکلات سیاه و تلخ عامل اصلی در کاهش فشار خون و دردهای مزمن کبدی است و باعث سست شدن عضلات بدن به هنگام احساس دردهای کبدی می‌ شود.

مصرف شکلات تلخ برای عموم افراد بسیار سودمند و مفید می باشد اما تجویز خوردن شکلات تلخ برای برخی بیماریها در حال گسترش می باشد در ادامه همچنین آمده است که وجود ارتباط مستقیم میان مصرف این شکلات و درمان بیماری‌ های کبدی باعث شده تا برخی از پزشکان این ماده را برای بیماران خود و در کنار داروها تجویز کنند.