اسفندیار رحیم مشایی دوست و  همراه رئیس جمهور سابق آقای دکتر احمدی نژاد بازداشت شد عصر امروز خبری مبنی بر بازداشت اسفندیار رحیم مشایی منتشر شد هنوز دلیل مشخصی بر بازداشت اسفندیار رحیم مشایی از طرف مراجع قانونی اعلام نشده است اما گانه زنی ها دلیل بازداشت رحیم مشایی را آتش زدن حم بازداشت بقایی در مقابل سفارت انگلستان از طرف مشایی می دانند.



اسفندیار رحیم مشایی بازداشت شد

طبق اخبار رسیده، عصر امروز با حکم قضایی، اسفندیار رحیم مشایی بازداشت شده است این در حالی است که تا کنون حکم رسمی و دلیل بازداشت اسفندیار رحیم مشایی منتشر نشده است شبانگاه امشب دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور گذشته نسبت به بازداشت دوست قدیمی و همراه همیشگی خود  واکنش نشان داده و بیانیه ای را در همین مورد منتشر نمود.

گفته می شود دلیل بازداشت اسفندیار مشایی بخاطر آتش زدن حکم بازداشت بقایی باشد رحیم‌مشایی احتمالا به دلیل آتش زدن حکم بقایی بازداشت شده است

مهران عبدالله‌پور، وکیل مدافع اسفندیار رحیم‌مشایی گفت: موکلم عصر امروز در منزل آقای بقایی حضور یافتند و در حال خروج از منزل وی، بازداشت شدند وی توضیحات بیشتری در مورد موکلش ارائه نداده است.

موکلم پرونده مفتوح دیگری نداشتند و احتمالا به دلیل اقدام اخیرش مبنی بر آتش زدن حکم حمید بقایی مقابل سفارت انگلیس بازداشت شده است وی اعلام کرد که برای این منظور می بایست حکم بازداشت و اخطاریه صادر میشد که اینطور نشده و بازداشت رحیم مشایی بدون اطلاع قبلی بوده است.

وکیل‌مدافع اسفندیار رحیم‌مشایی گفت: دادسرای عمومی تهران در بیانیه خود دلیل دستگیری موکلم را انجام تحقیقات اعلام کرده است.