شاید آرزوی هر کسی باشد که اگر شده یکبار، به پاریس سفر کرده و از موزه لوور، کاخ ورسای و البته برج ایفل دیدن کند.

پاریس و فرانسه، در تمام طول تاریخ برای ما ایرانیان، مظهر تجدد و مد بوده و در طول این سالیان توجه مارا به خود جلب کرده است. با این وجود اگر امکان مسافرت به این امکان را ندارید، تصاویری برای شما آماده کرده ایم که شما را بصورت آنلاین به بازدید از این مکان ها می برند.

عکس برج ایفل

بی شک، برج زیبای ایفل در کنار “موزه لوور” و “کاخ ورسای” از جاذبه‌های اصلی گردشگری شهر پاریس در کشور فرانسه است. در این مطلب با تصاویری از پربازدید ترین مکان توریستی دنیا در شهر پاریس در خدمت شما هستیم. در گذشته پادشاهان قاجار، با گرفتن وام از این کشورها، به دیدن این اماکن می رفتند ناصر الدین شاه قاجار، با قبول خفت و دریافت وام از دولت انگلستان، بار سفر می بست و به بازدید از شهر پاریس و کشور فرانسه می رفت. شاهان قاجار با تن دادن به هر خفتی، و بخشیدن قسمتی از دارایی های این مرز و بوم به عجنبی، دل خوش به چنین سفرهایی می کردند.

 

برج ایفل (La Tour Eiffel) که حالا ۱۲۶ سال دارد و نماد فرانسه و پاریس است از ابتدای راه‌اندازی‌اش در سال ۱۸۸۹ تا امروز، در میان بناهای دنیا بیش‌ترین تعداد بازدیدکننده‌ را داشته است. 

زیباترین عکس های برج ایفل

منظره ای زیبا از برج ایفل


برج ایفل پاریس


برج ایفل ماجراهای جالبی دارد؛ از اعتراض‌های گسترده به ساختش تا این‌که نماد فرانسه شد، از پربازدیدترین بنای دنیا بودن و ثبت شدن در میلیون‌ها عکس تا تبدیل شدن به وسیله‌ای برای خودکشی و حتی به عقد یک زن درآمدن!


زیباترین عکس های برج ایفل


ایفل با حدود ۳۰۰ متر ارتفاع، در کنار رود “سِن” و پارک “شان دو مارس”، روز و شب پذیرای گردشگران زیادی است. مردم در اطراف ایفل و در پارک زیر آفتاب می‌نشینند.

 زیباترین عکس های برج ایفل

شبِ ایفل هم زیبایی خاص خودش را دارد. با تاریک شدن هوا، چراغ‌های برج روشن می‌شود و در سیاهی شب چراغ‌های چشمک‌زن ایفل شادی گردشگران را به همراه دارد.

زیباترین عکس های برج ایفل



بازدیدکننده‌های ایفل بعضی‌ها رو به برج روی چمن‌ می‌نشینند و از خودِ آن و یا در کنارش، عکس می‌گیرند. برخی هم در صف‌های طولانیِ پله و آسانسور می‌ایستند تا از برج بالا بروند و پاریس را از بالای ایفل ببینند.

 زیباترین عکس های برج ایفل

قایق‌های حامل مسافران هم که روی رود سِن هستند در مسیرشان به برج نزدیک می‌شوند و این‌جا هم جایی است که عکس‌های زیادی گرفته می‌شود.


زیباترین عکس های برج ایفل


اما ایفل که در زمان ساخت بلندترین بنای دنیا بود، این جایگاهی را که امروز دارد، نداشت. این برج که توسط گوستاو ایفل در صدمین سالگرد انقلاب فرانسه و برای نمایشگاه جهانی سال ۱۸۸۹ در مدت زمان حدود دو سال ساخته شد، حضورش در پاریس با اعتراض گسترده جمعی از هنرمندان و روشنفکران فرانسوی مواجه شد.

 زیباترین عکس های برج ایفل

حدود ۳۰۰ نفر از نویسندگان و دیگر هنرمندان فرانسه در نامه‌ای اعتراض‌آمیز برچیده شدن برج ایفل را خواستار شدند. اما این سازه که به آن “لاشه فلزی” هم گفته‌اند، در پاریس ماندگار شد و حالا بیش‌تر از هر چیز و هرجای دیگری فرانسه را با آن می‌شناسند.

زیباترین عکس های برج ایفل

از مسائل جالب توجه درباره ایفل، ساخت کپی از آن در چند شهر، خودکشی و آویزان شدن به نشانه اعتراض، تهدید به بمب‌گذاری و تعطیلی، همچنین ساخت موسیقی از صدای برج است.

 زیباترین عکس های برج ایفل

چند سال پیش هم یک زن آمریکایی با برج ایفل ازدواج کرد! او خود را به عقد این برج درآورد و نام فامیلش را هم به “ایفل” تغییر داد.

 زیباترین عکس های برج ایفل

یک ماجرای جالب دیگر برج “ایفل” هم فروش آن توسط یک کلاهبردار است که در سال ۱۹۲۵ و در زمان رکود اقتصادی پاریس با جعل مدارکی، این برج را به یکی از آهن‌فروشان مشهور فرانسه فروخت.


زیباترین عکس های برج ایفل

ایفل آن‌قدر مشهور است که در کشورهای دیگر مثل ایران هم در جاهای زیادی ردی از آن به چشم می‌خورد؛ مجسمه‌ها، ماکت‌ها، پوسترها و انواع وسایل مختلفی که با الهام از ساختار این برج ساخته و تولید می‌شود در بسیاری جاها به چشم می‌خورد؛

 زیباترین عکس های برج ایفل

همان‌طور که در پای برج هم دست‌فروش‌ها جاکلیدی‌ها و مجسمه‌های مختلفی را از آن می‌فروشند و در مغازه‌های پاریس انواع نقاشی و کارت‌پستال و لوازم مختلف را با طرح این برج ارائه می‌کنند.

زیباترین عکس های برج ایفل


بر اساس اطلاعات موجود، برج ایفل که ۱۸هزار قطعه آهنی و حدود سه میلیون پیچ و مهره و میخ پَرچ در ساخت آن به کار رفته، سالانه پذیرای هفت میلیون گردشگر است که ۷۵ درصد از آن‌ها خارجی هستند.

زیباترین عکس های برج ایفل