یکی از نجات یافتگان حادثه امروز ساختمان پلاسکو که جزو شاهدان این حادثه بوده است در گفتگو با شبکه خبر سیما، نکات جدیدی درباره دلایل وقوع بحران در این ساختمان را ارائه کرد.

وی در این مرکز تجاری به مدت 12 سال حسابدار بوده و گفت حوالی ساعت 8 صبح صدای انفجارهای مهیب از طبقه یازدهم و دوازدهم شنیده و بعد از آن موج آتش ساختمان را فراگرفته است.

گفته های یک نجات یافته حادثه ساختمان آتش سوزی در پلاسکو

به نقل از مجله فرهنگی خبری نفس های سرکش، وی در باره دلایل این انفجار و آتش سوزی در ساختمان پلاسکو  گفت که متاسفانه ساختمان فاقد سیستم گاز رسانی بود و همه ما از وسایلی مثل کپسول پیک نیک برای گرم کردن محل کار استفاده می کردیم بنابراین احتمال انفجار کپسول های گاز یا اختلال در سیستم قدیمی برق ساختمان وجود دارد
 در این حال سخنگوی آتش‌‌نشانی نیز گفت: در لحظات پایانی مهار حریق این ساختمان به یک باره چند انفجار بسیار شدید و پیاپی در طبقات فوقانی پاساژ پلاسکو رخ داد که پس از چند لحظه کل 15 طبقه ساختمان پلاسکو فروریخت. این ساختمان 56 سال طول عمر داشته و ماهها بوده است که خطر بروز چنین حادثه ای به مسئولین گزارش داده میشده است اما متاسفانه کسی این مسئله را جدی نگرفته است.