سخنگوی ستاد بحران حادثه پلاسکو خبر داد با توجه به نا ایمن بودن محل یکی از اجساد کشف شده که متعلق به شهروندان می باشد فعلا امکان خارج کردن آن از زیر آوار نمی باشد چرا که ممکن است جسد متلاشی شود.

به گفته مسئولین جسد یکی از شهروندان هنوز خارج نشده

به نقل از مجله فرهنگی خبری نفس های سرکش، جلال ملکی روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در محل حادثه ریزش ساختمان پلاسکو، گفت: هیچ قانونی نمی گوید که یک آتش نشان باید جان خود را فدا کند. در دروس آتش نشان ها تاکید می شود که افراد باید ابتدا جان خود را نجات دهند.
وی ادامه داد:اینکه آتش نشان هایی همانند امید عباسی و علی قانع از جان خود می گذرند، از قانون آتش نشان ها پیشروی کرده اند.

به گفته سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران،تعداد شهدای آتش نشان  که در صحنه حضور داشته و زیر آوار مانده اند ١٥ نفر بود که ٢ تن از آنها شناسایی شدند. پیش از آن هم یکی از آتش نشان ها در بیمارستان جان خود را از دست داد.

ملکی تاکید کرد: با جمع بندی صورت گرفته، مجموع افراد گرفتار در زیر آوار ٢٥ نفر است.

ملکی با بیان اینکه کار جستجوی افراد در بخش شرقی و جنوبی به اتمام رسیده است، افزود:سعی می کنیم پیکرهای مطهر افراد را سالم خارج کنیم.محیط بسیار نا ایمن بوده است و  عملیات آوار برداری از بالا آغاز شده است.

وی با اعلام اینکه بامداد امروز چهار جسد در طبقه منفی یک کشف شده است، افزود: سه جسد از محل اجساد به بیرون از ساختمان منتقل شد. یکی از اجساد به دلیل موقعیت خطرناک محل قرار گیری و ستون شدن جسد در زیر آوار تاکنون خارج نشده است.